paczkomat_paczkomaty_In_post_real_estate_news

InPost w 2019 roku był liderem w wynajmie powierzchni magazynowych w Polsce

InPost – lider nowoczesnej logistyki w Polsce – w 2019 roku był liderem w wynajmie powierzchni magazynowych w Polsce. W zeszłym roku firma wynajęła łącznie 107 950 m² – to 4% całkowitego popytu netto w kraju[1]. InPost był także liderem w branży KEP w zakresie powierzchni oddanej do użytku w 2019 r – w sumie 57 863 m² – wyprzedzając tym samym na podium DHL oraz Pocztę Polską. Lokalizacje uruchomione przez InPost w 2019 roku pozycjonują spółkę w Top 3 najbardziej aktywnych podmiotów e-commerce na rynku logistyki magazynowej – InPost ustępuje pod tym względem jedynie Amazon i Zalando, globalnym gigantom e-sprzedaży.

Ilość powierzchni magazynowej w wielu lokalizacjach w Polsce tworzy przewagę konkurencyjną InPost i pozwala na zaoferowanie szybkiej dostawy przesyłek do każdego miasta w Polsce. Umowy zawarte przez InPost na magazyny, które zostaną oddane do użytku w latach 2020-2021 już teraz osiągnęły poziom 158 000 m². Spośród europejskich kupujących, Polacy zwracają największą uwagę na czas dostawy przy dokonywaniu zamówień. Już teraz aż 24,5% powierzchni magazynowej w Polsce przeznaczone jest do obsługi elektronicznego kanału sprzedaży[2].

Dynamika wzrostu e-commerce w Polsce sprawia, że ten sektor jest jednym z głównych motorów napędowych rynku nieruchomości magazynowych. Nasz kraj obecnie znajduje się na 13. miejscu wśród najszybciej rozwijających się rynków e-commerce na świecie. Wartość tego rynku przebiła już magiczny poziom 50 mld PLN, a szacuje się, że jeszcze w tym roku polski e-handel może być wart 70 mld PLN2. To dla InPost świetne informacje – podpisujemy kolejne umowy najmu powierzchni magazynowych, aby zwiększać wolumen i szybkość przesyłek do Paczkomatów® i przez Kuriera InPost. Około 31% polskich internautów uważa szybszą dostawę za czynnik motywujący do częstszego robienia zakupów przez Internet, a dla 21% z nich takim czynnikiem jest możliwość odbioru zakupów z Paczkomatu – podkreśla Rafał Brzoska, prezes InPost.

Brzoska dodaje, że dodatkowe zapotrzebowanie na powierzchnie magazynowe kreuje ze strony Grupy Integer.pl najnowsze dziecko InPost, czyli usługa Fulfillment.

Uruchomiliśmy ją zaledwie rok temu. Już teraz musieliśmy wynająć dodatkowe magazyny, gdyż zapotrzebowanie na projekty fulfillmentowe rośnie znacznie powyżej naszych najśmielszych oczekiwańpodkreśla.


[1]Źródło: Cresa Polska, Industrial Research Forum (IRF)

[2]Źródło: Cushman & Wakefield dla InPost

Fot. Depositphotos

About the author